Gimnazjum Nr 1  Rabka-Zdrój

 im. Obrońców Poczty Polskiej  w Gdańsku

 ul. Jana Pawła Ii  40, Rabka-Zdrój  34-700 

  tel/fax (0-18) 26-76-721, 

e-mail:  gimnazjum.rabka@wp.pl 

 

PROJEKTY EDUKACYJNE

Uczniów Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdroju

 >> strona główna <<

 


 

 

REGULAMIN REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO UCZNIÓW
 

GIMNAZJUM NR 1 W RABCE-ZDROJU

 

§ 1
 

  1. Uczniowie mają obowiązek realizowania projektów edukacyjnych na podstawie § 21a

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniówi słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.), a udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania zgodnie z zapisami statutu.

§ 2
 

  1. Gimnazjum stwarza warunki do realizacji uczniowskich projektów edukacyjnych, które

mogą mieć charakter; przedmiotowy, międzyprzedmiotowy, a czas ich powinien wynosić od 2 tygodni do 7 miesięcy w zależności od problematyki i złożoności projektu.

§ 3
 

  1. Realizacja projektu edukacyjnego obejmuje klasę drugą i kończy się 31 maja

§ 4


 

  1. Koordynatorem projektów edukacyjnych jest nauczyciel powołany przez dyrektora

gimnazjum, którego zadaniem jest:

    1. zebranie od zespołów przedmiotowych bądź poszczególnych nauczycieli propozycji tematów projektu, sporządzenie ich listy zbiorczej, jej przedstawienie dyrektorowi i radzie pedagogicznej oraz upowszechnienie w sposób przyjęty w szkole;

    2. monitorowanie stanu realizacji projektów;

    3. upowszechnienie informacji na temat realizowanych projektów;

    4. organizację publicznej prezentacji projektów;

    5. podsumowanie realizacji projektów i przedstawienie radzie pedagogicznej sprawozdania zbiorczego na koniec roku szkolnego.

§ 5
 

  1. Opiekun projektu w szczególności odpowiada za:

    1. wskazanie tematyki realizowanych projektów z uwzględnieniem zainteresowań uczniów i treści podstawy programowej;

    2. omówienie z uczniami zakresu tematycznego oraz celów projektu i koordynowanie podziału uczniów na poszczególne zespoły projektowe;

    3. opracowanie karty projektu i innych dokumentów ( kontrakt dla uczniów, arkusz oceny projektu, narzędzia do ewaluacji, kryteria oceny projektu oraz instrukcja realizacji projektu) o ile taka potrzeba zachodzi;

    4. prowadzenie konsultacji dla uczniów realizujących projekt;

    5. monitorowanie o realizacji projektu;

    6. ocenę projektu we współpracy z nauczycielami, którzy wspomagali jego realizację.

§ 6

 

  1. Nauczyciele – w zakresie swoich kompetencji – są zobowiązani do udzielenia wsparcia

w realizacji projektów zespołowi projektowemu, który za pośrednictwem opiekuna projektu zwróci się o pomoc, a także, na prośbę opiekuna projektu, biorą udział w opracowaniu kryteriów oceny projektu i samej ocenie projektu.

§ 7
 

  1. Zadania wychowawcy klasy związane z realizacją projektu:

    1. poinformowanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) o warunkach realizacji projektu edukacyjnego;

    2. prowadzenie działań organizacyjnych, związanych z realizacją projektu przez wszystkich uczniów klasy, dotyczących w szczególności:

      1. wyboru tematu i grupy projektowej przez każdego ucznia klasy,

      2. monitorowania udziału uczniów w pracach zespołu poprzez kontakt z opiekunem zespołu,

      3. przekazywania informacji o wynikach monitorowania rodzicom;

  1. komunikowanie się z opiekunami projektów w sprawie oceniania zachowania;

  2. dokonywanie zapisów dotyczących realizacją przez ucznia projektu edukacyjnego w

dokumentacji szkolnej (dziennik lekcyjny, arkusze ocen, świadectwa, inne ustalone przez szkołę).

§ 8
 

  1. Uczniowie mogą realizować projekty w zespołach oddziałowych, międzyoddziałowych lub międzyklasowych liczących 3–6 osób

§ 9
 

  1. System podziału na poszczególne zespoły projektowe odbywa się w następujący sposób:

    1. poprzez samodzielny wybór uczniów przy współpracy z wychowawcą klasy;

    2. wychowawca dopisuje ucznia do grupy w sytuacji, gdy ten nie dokona wyboru lub został uczniem szkoły po upływie terminu wyboru projektu.

§ 10
 

  1. Zadania zespołu określa instrukcja realizacji danego projektu przygotowana przez opiekuna oraz kontrakt zawarty z opiekunem.

§ 11
 

  1. Przy wyborze tematyki projektu obowiązuje zasada dobrowolności, a jeden projekt może być realizowany niezależnie przez kilka zespołów uczniowskich.

§ 12


 

  1. Tematyka projektów wraz z określeniem celów, etapów realizacji, terminów planowanego

zakończenia projektu oraz sposobu prezentacji efektów oraz ze wskazaniem opiekuna

projektu jest zgłaszana do koordynatora przez opiekuna projektu.

§ 13
 

  1. Tematyka planowanych do realizacji projektów, zawierająca informacje, o której mowa w pkt 3a, jest przedstawiana przez koordynatora dyrektorowi gimnazjum nie później niż do 15 października danego roku.

§ 14

 

  1. Dyrektor w porozumieniu z radą pedagogiczną dopuszcza złożone projekty do realizacji,

biorąc pod uwagę możliwości organizacyjne i warunki, jakimi dysponuje gimnazjum.

§ 15
 

  1. Dopuszcza się, w wyjątkowych sytuacjach, modyfikację listy projektów realizowanych w

trakcie danego roku szkolnego, a także zmianę tematyki, terminów zakończenia i sposobu

prezentacji efektów, a także opiekuna (opiekunów) projektu, o ile wystąpiły przyczyny, które uniemożliwiły realizację podjętego zadania. Decyzję o zmianach w pracy nad projektami podejmuje koordynator projektów po konsultacji z opiekunem danego projektu lub dyrektorem szkoły.

§ 16
 

  1. Realizacja projektu może być dokonywana podczas zajęć lekcyjnych, o ile nie zaburza to zasad ustalonych przez nauczyciela prowadzącego zajęcia, a także podczas zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych według ustalonego wcześniej harmonogramu.

§ 17

 

  1. Ocenie podlega projekt oraz udział uczniów w projekcie.

    1. Projekt jest oceniany wg stopni szkolnych;

    2. Końcowa ocena udziału uczniów w projekcie jest wyrażona liczbą punktów, którą wychowawca klasy uwzględnia przy wystawianiu oceny z zachowania zgodnie z zasadami określonymi w Statucie Gimnazjum

  2. Forma i kryteria oceny są znane uczniowi od samego początku pracy nad projektem.

  3. Ocena obejmuje nie tylko efekt końcowy projektu, ale też systematyczność pracy uczniów, aktywność i twórczość w realizacji projektu na poszczególnych jego etapach.

§ 18
 

  1. Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania, zgodnie z zasadami ustalonymi w statucie szkoły.

§ 19
 

  1. Dokumentacja dotycząca projektu winna zawierać kartę projektu,

kontrakt z uczniami, sprawozdanie z realizacji, kartę samooceny, kartę oceny projektu i inne dokumenty, które opiekun uzna za niezbędne do realizacji projektu.

§ 20


 

  1. Dokumentację przechowuje się do końca roku szkolnego, w którym uczeń kończy gimnazjum.

§ 21
 

  1. W przypadku udziału w kilku projektach uczeń może zdecydować o wyborze projektu, który będzie wpisany na świadectwie ukończenia gimnazjum w terminie do 30 maja

w ostatnim roku nauki w gimnazjum.

 

  strona Gimnazjum